Hanna Gruchociak
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Celem artykułu jest zwrócenie uwagi czytelnika na możliwość korzystania z informacji o danych dotyczących dojazdów do pracy. Badając je, można pogłębić wiedzę o poszczególnych regionach, a także o ich sytuacji na rynkach pracy. W artykule omówiono najczęstsze powody podejmowania pracy poza miejscem zamieszkania. Należy zwrócić uwagę na zróżnicowanie intensywności dojazdów do pracy pomiędzy obszarami miejskimi i wiejskimi w Polsce oraz w woj. wielkopolskim. Wpływ odległości do dużych miast na intensywność dojazdów do pracy przeanalizowano na przykładzie powiatów i gmin woj. wielkopolskiego.

SŁOWA KLUCZOWE

rynek pracy, regionalny rynek pracy, statystyka regionalna analiza przestrzenna, dojazdy do pracy

BIBLIOGRAFIA

Beguin H. (1992), Region a ośrodki centralne, [w:] Ekonomiczna analiza przestrzenna, red. C. Ponsard, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań

Czyż T. (1996), Zastosowanie modelu potencjału w regionalizacji strukturalnej Polski, red. T. Czyż, Wyd. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań

Domański R. (1993), Zasady geografii społeczno-ekonomicznej, WN PWN, Warszawa

Korcelli P., Gawryszewski A., Potrykowska A. (1992), Przestrzenna struktura ludności Polski. Tendencje i perspektywy, „Studia KPZK PAN”, t. XCVIII

Parysek J. (1997), Podstawy gospodarki lokalnej, WN UAM, Poznań

Ponsard C. (1992), Ekonomiczna analiza przestrzenna, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań

Szeromnik A. (1992), Mierniki jednorodności i zróżnicowania przestrzennego, [w:] red. S. Mynarski, Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny, WN PWN, Warszawa

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0